Kancelaria Adwokacka Katarzyny Uścińskiej zapewnia, że powierzone jej dane są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U.UE.L.2016.119.1) – dalej zwanego „RODO”.
Celem niniejszej Polityki przetwarzania danych osobowych jest wyjaśnienie zasad, na jakich przetwarzane są dane osobowe oraz omówienie Państwa podstawowych praw związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Kancelaria Adwokacka Katarzyny Uścińskiej z siedzibą w Warszawie (02-691) przy ul. Obrzeżnej 1D lok 145, (dalej zwaną „Kancelaria”).
Kontakt z osobą realizującą w Kancelarii zadania inspektora ochrony danych osobowych jest możliwy poprzez adres poczty elektronicznej: iod@katarzynauscinska.pl lub pisemnie na adres administratora danych z dopiskiem „inspektor ochrony danych osobowych”.
Jako administrator danych osobowych przestrzegam wszelkich przepisów prawa i dbam o to aby:
1) dane osobowe były przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą;
2) dane osobowe były zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
3) dane osobowe były adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane dane;
4) dane osobowe są prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane a te dane, które są nieprawidłowe w świetle celów ich przetwarzania zostały niezwłocznie usunięte lub sprostowane;
5) dane osobowe przechowywane były w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane;
6) dane osobowe przetwarzane były w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób adekwatny, stosowny oraz ograniczony do tego, co niezbędne do celów, w których dane są przetwarzane. Zakres zbieranych danych wyznaczany jest treścią wykorzystywanych formularzy, zawieranych umów lub przepisami prawa. W ramach prowadzonej działalności przetwarzane są głównie dane osobowe:
1) klientów;
2) osób, które kontaktują z Kancelarią za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w formie tradycyjnej;
3) kontrahentów;
4) osób wskazanych do kontaktów przy w umowach zawieranych z klientami, kontrahentami lub innymi podmiotami.
Tak, korzystam ze zwolnienia przewidzianego w art. 14 ust. 5 lit. d RODO, co oznacza, że nie realizuję obowiązku informacyjnego w przypadku pozyskiwania danych osobowych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą w zakresie, w jakim dane osobowe muszą pozostać poufne zgodnie z obowiązkiem zachowania tajemnicy zawodowej.
Jako adwokat, jestem zobowiązana do zachowania w tajemnicy wszystkiego, o czym dowiedziałam się w związku z udzielaniem przeze mnie pomocy prawnej lub wykonywaniem zawodu.
Dane osobowe są przetwarzane jedynie w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach tj.:
1) w celu niezbędnym do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub konieczność podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy – podstawą prawną do ich przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO;
2) w celu dochodzenia roszczeń oraz prowadzenia rozliczeń finansowych z prowadzonej działalności – podstawą prawną do ich przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
3) w celu archiwizacji dokumentów, w szczególności umów i dokumentów dot. rozliczeń – podstawą prawną ich przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit c) RODO;
4) w celu prowadzenia korespondencji e-mailowej i tradycyjnej oraz kontaktu telefonicznego związanych z prowadzoną sprawą/zleceniem – podstawą prawną art. 6 ust. 1 lit c) i f) RODO;
5) w celu wynikającym z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora danych – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
6) w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
Szczegółowa informacja o celach przetwarzania przez nas danych osobowych jest podawana Państwu we właściwych klauzulach informacyjnych udostępnianych przed zebraniem danych osobowych.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu kontaktu oraz w okresie utrzymywania bieżących relacji, w tym wymiany korespondencji, a po tym terminie, zgodnie z powszechnie obowiązującym przepisami przez okres do przedawnienia roszczeń wynikających z umowy.
W związku z prowadzoną przez Kancelarię działalnością w zakresie w jakim jest to niezbędne dane osobowe mogą zostać przekazane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności:
1) podmiotom świadczącym usługi księgowe;
2) podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską;
3) bankom, w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń;
4) podmiotom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych i sprzętu;
5) organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, celem wykonania ciążących na Kancelarii obowiązków;
6) innym podmiotom w zakresie w jakim Kancelaria będzie do tego zobowiązana przepisami prawa.
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
To jakie prawa przysługują konkretnej osobie uzależnione jest od okoliczności przetwarzania danych, w tym między innymi od tego na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy dane osobowe, a także jakie są nasze techniczne możliwości. Co do zasady Podmiotom danych przysługują na gruncie RODO następujące prawa:
1) prawo do bycia poinformowanym w sposób przejrzysty (art. 12 RODO);
2) prawo do informacji w przypadku zbierania danych od osoby, których dane dotyczą (art. 13 RODO);
3) prawo do informacji w przypadku pozyskiwania danych osobowych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą (art. 14 RODO);
4) prawo dostępu oraz kopii danych (art. 15 RODO);
5) prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO);
6) prawo do usunięcia danych (art. 17 RODO);
7) prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO);
8) prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO);
9) prawo do sprzeciwu (art. 21 ust. 2 RODO);
10) prawo do cofnięcia zgody (art. 7 ust. 3 RODO),
11) prawo do niepodlegania decyzji opartej wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu (art. 22 RODO);
12) prawo do skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa, w tym RODO.
Wnioski dotyczące realizacji niniejszych uprawnień należy składać pisemnie lub elektronicznie na adresy wskazane powyżej.
Niektóre z powyżej wskazanych uprawnień mogą nie przysługiwać w zakresie przetwarzania danych osobowych w ramach świadczenia usług pomocy prawnej. To jakie prawa przysługują konkretnej osobie uzależnione jest od okoliczności przetwarzania danych, w tym między innymi od tego na jakiej podstawie prawnej przetwarzane są dane osobowe, a także jakie są techniczne możliwości wykonania tych uprawnień.
Podanie przez Państwa danych jest wymogiem umownym oraz warunkiem zawarcia umowy, odpowiedzi na zapytania/korespondencję lub warunkiem załatwienia sprawy, której dotyczy kontakt. Ich niepodanie będzie skutkować niemożliwością zawarcia umowy, udzielenia odpowiedzi na zapytania/korespondencję lub niezałatwieniem sprawy, której dotyczy kontakt.
Nie, Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w procesie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
Niniejsza Polityka podlega weryfikacji na bieżąco i jest w razie potrzeby aktualizowana.
Niniejsze Polityka została przyjęta w dniu 1 marca 2019 r.
Potrzebujesz doradztwa
lub stałego wsparcia
prawnego?
Serdecznie zapraszam do współpracy. Możesz liczyć na moją pomoc.